Stenläggning till odlingsplatsen

Efter att odlingsbänkarna nu är färdigsnickrade är det dags att hitta lite sten och lägga i de gångar som ska vara mellan bänkarna.
Av en slump så hittade jag en sten som heter Ölandssten på nån sida på nätet som jag föll för. Lite lagom "ruff" som passar utmärkt för ändamålet. 
Började söka på Blocket och hittade till slut sten som fanns inom någorlunda avstånd. 18kvm sten var det och mycket var det och TUNGT!
Jag och pappa fick åka i två omgångar för att få hem dem, men till slut så...

 
Efter det var det bara att mäta ut och börja gräva upp gångar i gräsmattan där stenen så smånibgom ska placeras.
 
 
Väl klar med gångarna var det bara att gå igång med kapen med diamantklinga och börja dela upp de stora stenblocken i mindre bitar för att få en lite mer "genuin" känsla.
 

 
Sen var det bara att pussla och passa in bitarna i gångarna.
 
 
Som tur var har jag min lille medhjälpare med och stöttar. :)
 
Sakta och osäkert och med väldigt många svettdroppar tog gångarna form.
 
 
 
 
Och till slut var alla gångar fyllda...

Det som ska göras härnäst är att gräva ur och justera in stenarna mer noggrannt. Lägga markduk och stemjöl innan stenarna slutligen placeras in permanent.
Fortsättning följer... 

Kommentera här: