Trappmålning

I helgen påbörjades det som för ett antal år sen var anledningen till att jag börja riva bort korkmattan i trappan till övervåningen. Att måla den.
Jag kunde väl aldrig i min vildaste fantasi ana, hur mycket arbete runt omkring trappan det skulle medföra. Allt är långt ifrån klart, men stora kliv har tagits för att komma närmare målet.
Den i stort sett trärena trappan var nu redo att få lite make-up.
 
Färgen jag valt är densamma som jag målat golvet i hallen på övervåningen med. Nordsjös Epolan V bruten i den grå nyansen Shiny Le Havre (SN.02.77)
 
Gjorde två strykningar med denna och täcker bra förutom på några ställen där nåt gammalt verkar tränga igenom. Jag ska försöka försegla detta och måla igen och hoppas att det fungerar som tänkt.
 
Trappstegen är jag i övrigt väldigt nöjd med färg- och utseendemässigt. :)
 

Kommentera här: