Studiebesök till snickeriet

Under gårdagseftermiddagen spenderades en stund med att göra ett studiebesök hos Strand & Hjelms Snickeri AB, för att se hur långt tillverkningen kommit av min nya parytterdörr till verandan.
Efter att Gunnar vid S&H tagit en fram ett första förslag, diskuterade vi lite fram och tillbaka om vissa förändringar.
Första förslaget
 
Det jag önskade få med vara att utformingen av fönster och spröjs var uppbyggt på samma sätt som verandafönstren.
Då dessa saknar den karm som dörren måste ha, så beslutades att minska ned rutorna något, men att hålla centrumlinjen intakt.
Gunnar ritade in justeringarna och jag blev nöjd. :)
Slutliga versionen
 
Igår var det så dags att göra ett litet studiebesök som sagt, där jag och Anton åkte upp till Smedjebacken efter skola och jobb.
Efter en liten fika med hebakt tosca, var det dags att gå ut i snickeriverkstaden - och där låg den... Klar sånär som på att spröjsen till fönstren skulle sättas dit... Och den var så vacker.
Jag imponeras alltid av hantverkare som kan sin sak och som har yrkesstolthet - för det här överträffade alla mina förväntningar. :)
Tog några bilder på underverket och ska få fler från Gunnar från tillverkningen - som jag ska publicera så fort jag får dem. :)
Här kommer bilderna som finns än så länge.
Utsidan
Utsidan
 Utsidan och Gunnar
Insidan
Med spröjsar utlagda provisoriskt
Spröjsprofil

Kommentera här: