Rustibuss-dag

Idag tog jag mig en riktig rust-dag inomhus i det fina vädret. Det brukar vara så nämligen när jag väl sätter fart och göra nåt invändigt, så är vädergudarna på sitt allra bästa humör...

Efter en skön sovmorgon och frukost var det dags att sätta fart. Med hjälp av pappa så "bytte" vi dörr till renoveringsrummet. Ytterligare en klar, nästa redo för en omgång.
 
Sen var det dags att ta tag i trappan ned mot källaren som klätts i pärlspont. Efter att tidigare ha spacklat och fogat skarvar och hål samt kvistlackat var det hög tid att grundmåla.
 
 
Att måla en undertrappa i ett trapphus är inte bara... Tur man inte är ansluten till nåt målarfack, då blev man avstängd på en gång av alla balansakter. :)
 
Efter ett par timmars pillergöra så var i alla fall grundmålningen klar.
 
Nästa steg nu är att måla samman undertrapp med tak.
 
Lagom jag var klar med grundmålningen kom ett sms om att ett paket kommit från Nacka Byggnadsvård. De handtag och nyckelbrickor jag beställde igår hade redan kommit.
 
Bara att hämta och montera på den dörr vi tidigare satt tillbaka på sin plats.
 
 
Jag är så nöjd med hur resultatet sakta växer fram!!!
 
 
När jag ändå var i farten satte jag igång och börja renovera nästa dörr.
Bort med masonitskiva, bort med spik. Skrapa lös färg, spackla och foga och sen var rustdagen all...
 
 

Kommentera här: