Mosstomte

Lagom till Jul testade jag att göra en mosstomte.
Jag visste inte om min idé skulle gå att genomföra så dokumentationen blev tyvärr bara slutresultatet.

Jag nyttjade i alla fall detta för att få till den:

  • Hönsnät
  • Ståltråd
  • Grön bindtråd
  • Rött silkesband
  • Gamla kläder
  • Vitlav
  • Grön mossa 
  • Potatis

  • Jag började med att ordna formen på kroppen av hönsnät och band ihop det med ståltråd. Fyllde det med gamla kläder för att få lite tyngd.
  • Därefter band jag på grön mossa på nätet med bindtråden.
  • Luvan formades även den av hönsnät och ståltråd.
  • På den bands vitlav innan den monterades på kroppen med hjälp av ståltråd.
  • Ett rött silkesband snurrades runt luvan.
  • En bit ståltråd böjdes till, där den ena delen stacks in i potatisen och den andra bands i hönsnätet under luvkanten.

Resultatet blev enligt nedan. =)



 

Kommentera här: